vrijdag 27 juli 2012

Facturatie juli 2012 en wijzigen rekeningnummer kinderopvangtoeslag

Hoe de facturatie van juli precies in zijn werk gaat en naar welk rekeningnummer u de factuur zodirect moet overmaken, wordt beschreven in een begeleidende mail die u ontvangt bij de factuur over de maand juli.

Deze mail is verzonden met instemming van de curator

Beste ouders en gastouders,

Bij deze informeren wij u over de werkwijze van de facturatie van de maand juli 2012 en verzoeken wij ouders die de kinderopvangtoeslag op rekening van Flexmoeders.nl laten storten dit te wijzigen.

Facturatie juli 2012, hoe doe ik dat?
Met instemming van de Rechter commissaris mogen betalingen van vraagouders die over juli worden ontvangen ten behoeve van de gastouders – met uitzondering van ontvangen Kinderopvangtoeslag - worden doorgestort aan de gastouders. Met andere woorden: Flexmoeders.nl draait op de 6de van augustus (de 5de is een zondag) de facturen. Uw gastouder(s) vult daartoe de urenregistratie in op de website van Flexmoeders.nl, zoals u gewend bent. Vervolgens draait Flexmoeders.nl de factuur uit. Dit bedrag wordt niet zoals gewoonlijk geïncasseerd, maar u wordt verzocht zelf dit bedrag over te maken. Om te voorkomen dat dit geld in de failliete boedel verdwijnt is er een oplossing gevonden en hebben we gastouderbureau ViaViela bereid gevonden om deze geldstroom via hun ‘Stichting Gastoudergelden’ te laten verlopen. De ouder betaalt de gastoudervergoeding aan de Stichting Gastoudergelden en deze stort de gastoudervergoeding binnen 5 kalenderdagen door aan de gastouder. De Stichting Gastoudergelden beheert een aparte rekening en staat onder toezicht van een notaris. Op die manier gaat het buiten de failliete boedel van Flexmoeders.nl om en kan –indien de vraagouder heeft betaald- de gastouder veilig worden doorbetaald. Ouders die hun gastouder onderhands willen betalen voor de maand juli verspelen hun recht op kinderopvangtoeslag. Overigens brengt de keuze om deze financiële afwikkeling via ViaViela te laten verlopen geen enkele verplichting voor u mee om van hun verdere dienstverlening gebruik te maken.

Kinderopvangtoeslag op rekening van Flexmoeders.nl?
Ouders die de kinderopvangtoeslag rechtstreeks hebben laten storten op het rekeningnummer van Flexmoeders.nl ontvangen zoals gewoonlijk een ‘netto-factuur’. Ouders dienen dat bedrag op deze factuur over te maken, maar de gastouder ontvangt in dat geval slechts een deel van haar volledige factuur. Het deel van de kinderopvangtoeslag is helaas in de failliete boedel terecht gekomen. Onderling kunt u wellicht afspraken maken hoe dit op te lossen. Zie meer informatie onder het kopje ‘claims’ in dit bericht.

Wie de kinderopvangtoeslag rechtstreeks op rekening van Flexmoeders.nl laat storten wordt verzocht om dit z.s.m. te wijzigen bij de Belastingdienst/Toeslagen. U kunt dit hier wijzigen en het rekeningnummer laten veranderen in uw eigen rekeningnummer, zodat het voortaan bij u wordt gestort.

Claims
Ouders die de kinderopvangtoeslag lieten storten op rekening van Flexmoeders.nl zijn mogelijk gedupeerd. Gastouders kunnen ook gedupeerd zijn wanneer hun vraagouders de kinderopvangtoeslag op rekening van Flexmoeders.nl hebben laten storten. De curator is binnen de wettelijke kaders aan het zoeken naar oplossingen, maar u dient rekening te houden met alle opties. Alle gedupeerden zullen hierover worden benaderd. Houd voor informatie hierover de website www.davidslaw.nl en de pagina FAILLISSEMENT FLEXMOEDERS / MR. NOSEY goed in de gaten.

Flexmoeders.nl

9 opmerkingen:

  1. Nou das lekker, dus omdat mijn vraagouder te laat naar jullie heeft gestort kan ik nu naar het salaris van juni fluiten ???? Of kan ik dat nog verwachten.????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja daar kan je na fluiten.
      en dat niet alleen ze hebben ook nog het lef om voor de maand juli bureaukosten te vragen en nog meer dan het gewone bedrag het moet echt niet gekker worden.

      Verwijderen
  2. Belachelijk dat zoveel vraag- en gastouders moeten boeten voor het faillissement van een bedrijf dat er een potje van gemaakt de afgelopen jaren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben op tijd e-mails gestuurt naar mij en mijn gastouders, waardoor ik en mijn gastouders alles netjes hebben kunnen regelen. Het is erg vervelend voor de gastouders waarbij het allemaal niet zo is gelopen als ze hadden gewild.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Begrijp niet waarom de sites van mr nosey en flexmoeders nog steeds online staan met alle mogelijkheden om aan te melden er nog bij, kleine moeite om alleen de nieuwspagina online te laten staan toch?

    Overigens is het met verstrekken van nieuws en oplossingen karig gesteld en moet alles op de betreffende sites worden gezocht , ook op de site van de curator staat tot op heden geen info en dat terwijl we toch al bijna 2 weken verder zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is er iemand die zijn geld gebeurd heeft?
    Want het is nu 5 dagen later dan de 16de maar ik heb vandaag niks ontvangen.
    En ik weet dat de vraagouders geld hebben overgemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig vandaag contact gehad met viaviela hierover, ook bij ons is het zeker dat de vraagouders netjes hebben betaald, echter hebben wij maar 25% van het bedrag gehad wat we hadden moeten krijgen, de rest is achtergehouden voor bemiddelingskosten en andere zaken die weer met de KOT te maken schijnen te hebben.
      Verder wil Viaviela geen verder uitleg geven over waar de rest van het geld is gebleven, daarvoor moeten we bij de curator zijn maar wederom helaas , die is met vakantie.
      Begint erop te lijken dat er via een slinkse omweg voor is gezorgd dat er toch geld bij Mr Nosey en flexmoeders binnenkwam en de gastouders naar hun centen kunnen fluiten.
      Ga zo contact opnemen met Boink en Vgob om te kijken wat hun nog kunnen doen.

      Verwijderen
  6. Ik heb als gastouder netjes de betaling gedaan naar die Stichting die Viaviela op heeft gericht maar mijn gastouder krijgt geen geld. Als ze belt wordt ze doorverwezen naar de curator, hoe kan dit nu? Het geld zou buiten de failliete boedel gehouden worden, dat stond overal. Zijn we nu gewoon ordinair opgelicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind het belachelijk dat er op de site van de curator nog altijd niets te zien is. we zijn nu toch al een flinke tijd verder. bovendien heb ik een claim moeten indienen voor het salaris van juni en daar krijg je niet eens antwoord op of het goed is aangekomen. vind het onvoorstelbaar hoe er met de ouders en gastouder wordt omgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen