vrijdag 20 juli 2012

Bericht namens Flexmoeders.nl/Mr Nosey, de curator en gastouderbureau ViaViela over uw gastouderopvang




Lees ook: Overstappen naar ViaViela

Beste gastouder, beste ouder,

Namens Flexmoeders.nl/Mr Nosey, de curator en gastouderbureau ViaViela plaatsen wij dit bericht.

Uw gastouderbureau Flexmoeders.nl/Mr Nosey heeft surseance van betaling aangevraagd. Dat is inmiddels omgezet in een faillissement. Flexmoeders.nl/Mr Nosey heeft u laten weten dat zij haar best zou doen om de continuïteit van uw kinderopvang te waarborgen zodat u recht blijft houden op kinderopvangtoeslag.

De kinderopvang gaat gewoon door. Om aanspraak te kunnen blijven maken op kinderopvangtoeslag, is het voor ouders en gastouders wettelijk verplicht om aangesloten te zijn bij een erkend gastouderbureau. U zult dus samen moeten overstappen. Bij de overstap moet er vanwege het faillissement direct veel voor u geregeld worden. ViaViela zal samen met uw huidige gastouderbureau Flexmoeders.nl/Mr Nosey (en met toestemming van de  door de rechtbank aangestelde curator) de overstap van ouders en gastouders naar gastouderbureau ViaViela vanaf augustus geruisloos verzorgen. Ook helpt ViaViela nog bij de afwikkeling van de maand juli. Op deze manier kunt u als ouder keurig en op tijd uw betalingen aan uw gastouder blijven verrichten.

Gastouderbureau ViaViela is het grootste gastouderbureau van Nederland. Met ruim 60 vestigingen is er altijd een vast persoonlijk aanspreekpunt bij u in de buurt. Sinds onze oprichting in 2005 hebben we de opvang van ruim 70.000 kinderen begeleid. ViaViela weet dan ook als geen ander wat er speelt in de kinderopvang.

Wat moet u doen?
De overstap kost u, als gastouder, niets. Ouders die vóór 1 september overstappen naar gastouderbureau ViaViela, betalen bovendien de eerste twee maanden géén kosten voor bemiddeling en begeleiding. Na deze eerste twee maanden zijn de tarieven van gastouderbureau ViaViela voor bemiddeling en begeleiding vergelijkbaar met die van Flexmoeders.nl/Mr Nosey. De afspraken over de gastoudervergoeding die u samen heeft gemaakt, blijven gewoon gelden.

Ouders en gastouders ontvangen overigens beiden een vergelijkbare brief van gastouderbureau ViaViela. Het is natuurlijk verstandig de overstap onderling af te stemmen.

ViaViela zal binnenkort uw contractgegevens van Flexmoeders.nl/Mr Nosey ontvangen en deze opnemen in haar administratie voor het nieuwe contract. Zowel vraagouder als gastouder biedt gastouderbureau ViaViela een overeenkomst aan voor de duur van 1 jaar. Uw ViaViela contactpersoon zal vervolgens contact met u opnemen om kennis te maken en alles met u door te spreken en af te handelen.

Als u behoort tot het deel van de ouders dat de kinderopvangtoeslag rechtstreeks door Belastingdienst Toeslagen laat overmaken aan Flexmoeders.nl/Mr Nosey, zijn er wellicht bijzondere omstandigheden op u van toepassing. Als u tot die groep van ouders behoort, wordt u daarover separaat bericht door de curator of Belastingdienst Toeslagen. Nadere informatie hieromtrent zal in de loop van volgende week tevens worden verstrekt via de website www.davidslaw.nl.

Heeft u vragen, neemt u dan contact op met de Klantenservice van ViaViela, tel. 0499 - 201 095 of mail naar klantenservice@viaviela.nl. De Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.30 uur.

Met vriendelijke groet,

ViaViela | Kinderopvang goed geregeld
Jan-Kees Broos
Directeur gastouderbureau ViaViela B.V.
Heuvel 11
5737 BX LIESHOUT
www.viaviela.nl
Flexmoeders.nl/Mr Nosey B.V.
Wendeline van Luijk
Directeur
Blauwburgwal 17-19
1015 AS AMSTERDAM
Curator
Mr. Nils Reerink

35 opmerkingen:

  1. Het is niet verplicht om over te stappen naar ViaViela. Iedereen is vrij in het kiezen van een ander gastouderbureau. Let wel op eventueel verborgen kosten, zoals extra betalen voor cursussen, km vergoedingen, huisbezoek etc. Er zijn gastouderbureaus die heel veel voor de gastouders en vraagouders doen, zonder extra kosten, bv.
    gratis EHBO-opleiding
    gratis hulp bij uw belastingaangifte
    gratis hulp voor de vraagouder bij de aanvraag van de kinderopvangtoeslag
    gratis hulp bij opvoedingsproblemen
    gratis helpdesk
    gratis tussentijdse financiële overzichten
    gratis bezwaar- en beroepsprocedures bij de belastingdienst voor de vraagouder
    gratis thema-bezoek
    gratis spelletjes, muziek en dansjes maar ook serieuze informatie op www.
    gratis workshops
    gratis makkelijk mutaties doorgeven via website
    gratis vrijblijvend intakegesprek met voorbeeld-berekeningen.
    Kijk eens goed rond, zoek op internet naar duidelijke uitleg op de website van de gastouderbureaus, kijk of alles op de website vermeld staat, dat is belangrijk en beslis weloverwogen.
    Veel succes met de overstap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste "anoniem". Bent u misschien van 4kids of een ander gastouderbureau? Uw mailtje lijkt aadig op een verkapte wervingsactie. Ouders en gastouders doen er verstandig aan juist over te stappen naar ViaViela, ze zijn dan in ieder geval verzekerd van continuiteit in de opvang en lopen niet het risico nog een keer voor een dergelijk feit van faillissement te komen te staan. De laatste jaren is gebleken dat vooral de prijsvechters uit de gastouderbranche het gewoon niet redden voor het tarief dat ze vragen. De overheid stelt nou eenmaal hoge eisen aan gastouderbureaus en daar hangt voor een goede organisatie een prijskaartje aan. Ouders moeten niet kiezen voor een gastouderbureau vanwege de dienstverleningskosten maar vooral kijken naar de dienstverlening die ze daarvoor krijgen. Ik zal iedereen de voordelen van gastouderbureau ViaViela besparen, maar 1 ding is zeker: een veilige haven voor elke ouder en gastouder en dus ook voor de op te vangen kinderen en tenslotte gaat het daar allemaal om.....vr groet ViaViela Enschede

      Verwijderen
    2. Dag Annemarie,

      Dat kan jij wel zo mooi zeggen maar waarom doen jullie dan zelf aan zo veel reclame advertenties en zo???
      Een goede gastouderbureau hoeft geen honderden euro`s uit te geven aan reclame advertenties.
      Dus jullie doen hier zelf net zo hard aan mee met dat prijs vechten en klanten werven

      Verwijderen
    3. Beste Daisy, adverteren is altijd nodig om in the picture te blijven. Omdat we zo'n degelijke organisatie hebben, kunnen we ons leuke marketingacties veroorloven. Wij zijn dan ook verre van prijsvechters gelukkig. We zijn zelfs inmiddels een merk aan het worden waar je graag mee gezien wilt worden. Goed toch?

      Verwijderen
    4. Dag Annemarie,

      Als je goed kijkt zie je dat dit de aanbieding van Roodkapje betreft ;)

      Verwijderen
    5. Beste Annemarie,

      Wat ik niet snapt is dat ouders een contract van 1 jaar bij ViaViela moeten ondertekenen voor de continuïteit van de opvang? Hoe zit het nou als je eerder het contract wilt beëindigen? krijgen ouders dan een boete? De twee maanden actie: geen bureau-en of bemiddelingskosten neemt nog steeds niet weg dat ouders een jaar lang een contract moeten ondertekenen om gebruik te maken van kinderopvang. En hoe zit het nou precies met de kinderopvangtoeslag voor de maanden juli en augustus? Want de gastouder moet wel betaald worden. Gaat Viaviela het geld voorschieten of gaan Flexmoeders en Mr.Nosey de toeslagen op jullie rekening storten zodat de gastouders betaald worden? Ik ben ook maar een ouder en ik wil gewoon eerlijke antwoord voordat ik iets ga ondertekenen.

      Verwijderen
    6. Dag Suzie,

      Neem hierover gewoon even contact op met de klantenservice van ViaViela. De medewerksters kunnen je alles vertellen over hoe nu verder. Maar maak je vooral geen zorgen over het jaarcontract. Als de opvang stopt, stopt uiteraard ook de overeenkomst met ViaViela.

      Verwijderen
  2. Ik ben een vraagouder bij flexmoeders en ik begin me ernstig zirgen te maken.
    Worden mijn opvanggegevens door de curator zomaar overgedragen aan een derde partij voor een paar euro's? Ik mag toch hopen dat mijn klantgegevens bij Flexmoeders in vertrouwde handen zijn en niet zomaar op straat komen te liggen nu de tent failliet is? Hoe kan ik voorkomen dat al mijn persoonlijke informatie inzichtelijk wordt voor derden?? Een bezorgde ouder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is toch te gek voor woorden! Verkopen ze nu zo al mijn klantgegevens aan de hoogste bieder? En mijn privacy dan??! Ik wil dat helemaal niet!! Word mij niet eerst om toestemming gevraagd?? Misschien wil ik wel helemaal niet naar viaviela...??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het doorspelen van jou persoonlijke gegevens naar een ander is verboden, daarvoor is de wet bescherming persoonsgegevens in het leven geroepen.

      Overigens staat in de voorwaarden van zowel Flexmoeders als Mr Nosey dat je gegevens vertrouwelijk behandeld zullen worden en niet zullen worden verstrekt aan derden.

      Niet alleen de gegevens van vraagouders maar ook van gastouders worden doorgespeeld aan ViaViela, waarschijnlijk nog niet eens met slechte bedoelingen maar wel in strijd met de regels.
      Op dit moment zijn er belangenverenigingen bezig om na te gaan in hoeverre er sprake is van "strafbaar" handelen, hiervoor dient echter door de vraag- of gastouders zelf een klacht ingediend te worden.

      Verwijderen
  4. Het staat ouders en gastouders vrij om zelf een gastouderbureau te kiezen. Ik zou ouders adviseren om aan hun gastouder te vragen of er een ander bureau is waar zij prettig mee samenwerken. De eerste twee maanden geen bureaukosten betalen bij Via Viela klinkt aardig maar daarna betalen ouders waarschijnlijk veel meer dan bij flexmoeders. Met elk gastouderbureau is over de prijs te onderhandelen. Ga eerst op zoek naar een leuk bureau in eigen regio voordat je weer wordt ondergebracht bij een grote landelijk werkende organisatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap niet waarom ik niet persoonlijk ben bericht hierover als vraagouder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja wij hebben alles al beëindigd vanaf 1 augustus, want het is gewoon belachelijk voor worden hoe ze met ons omgaan.
    En die nieuwe gastouderbureau van hun vraagt voor 2 kinderen 120 euro in plaats van de 90 euro bij flexmoeders + ook nog eens een jaar contract.
    En ik heb zoiets als flexmoeders dat geregeld heeft kan het niet veel zijn net zo ze met alles geregeld hebben.
    Ben benieuwd of ik mijn geld wel krijg want zit zelfs nog op geld van juni te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet niet waar jij 90 uro betaald maar ik betaal voor 2 kinderen 150 per maand!!!! en bij via villa is dit 110 voor 2 dus goedkoper naar mijn inzien!!

      Verwijderen
    2. ik betaal voor 2 kinderen 60 euro all in...

      Verwijderen
    3. 150 euro per 2 kinderen dus €75 per maand per kind klopte dus blijkbaar niks van alles!!!

      Verwijderen
    4. De tarieven bij ViaViela liggen niet ver van die van Flexmoeders/Mr. Nosey. Voor het verschil krijg je een betere en vooral financieel veiligere dienstverlening. Daar moet het om te doen zijn. Kijk vooral niet alleen naar de hoogte van de maandelijkse bureaukosten, want lijk je in eerste instantie goedkoop uit te zijn, kijk dan niet raar op wanneer je opnieuw in de problemen komt met een gastouerbureau. Sommige gastouderbureaus vragen zo weinig voor hun diensten, met de eisen die de overheid stelt aan gastouderopvang, kan een gastouderbureau niet leven van dumpprijzen. Vroeg of laat kom je dan op de koffie (alweer).Succes.

      Verwijderen
    5. Mijn vraag ouders betalen bij een goed bureau in Zutphen 38,-euro per maand ongeacht de uren en kinderen.

      Verwijderen
  7. waarom ben ik niet op de hoogte gebracht van dit Faissement?? Ik kijk hier op de site en zie dit ineens??? Ik zou graag willen weten wat we moeten gaan betalen per maand voor 1 kind en of de huidige afspraken die ik met flexmoeders had gemaakt nog steeds gelden enz enz....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben ook tegen het feit van overname zonder te overleggen. ViaViela is weldegelijk duurder dan wat we hadden, de informatie doet overkomen alsof het bijna gelijk is. Voel me nu al bedonderd.. En dan ook nog ten onrechte een ander onschuldig gastouderbureau beschuldigen van wervingsacties..
    Geen ViaViela voor ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mag ik van via viela even weten wat zij vergelijkbaar vinden aan 85 euro of 55 ?? Volgens mij is dat 30 euro??? p/m voor de vraagouder!! Uiteraard ben ik vrij om ver te stappe! wil alleen graag weten wat er gebeurt met de uitbetaling an maand juli?? Moeten we de uren nu nog invullen?? Of als ik niet naar via viela wil kan ik dan in de rij gaan staan om tussen alle schuldeisers mijn hand op te houden??? Dacht het niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Flex was 75 per kind via villa 85 als je 1 kind hebt als je 2 kinderen hebt 55 per kind dus voordeliger!!!!!

      Verwijderen
    2. Onze vraagouders hebben allebei 1 kind dus niet voordeliger.De manier waarop dit allemaal gaat bevalt mij geensinds.Wij gaan naar een kleinschalig gastouderburo waar je ook maximaal 55 euro betaald voor 1 kind en waar er geen burokosten in rekening worden gebracht wanneer er een maand niet word afgenomen..Dus het kan allemaal wel..tis maar net welke insteek het gastouderburo hanteerd.Gaan we voor het geld of het belang van de kinderen!!

      Verwijderen
  10. Beste heer / mevrouw,

    Ik heb kennisgenomen van de berichtgeving in het nieuws. Gezien mrnosey en flexmoeders bij elkaar behoren plaats ik mijn bericht hier. Vorig jaar zijn wij door omstandigheden al achter de niet juiste administratie en handelen gekomen van mrnosey. Niet volgen van wettelijke richtlijnen, tegen de regels in toeslag vasthouden op eigen rekening van mrnosey, onjuiste informatie over kwalificatie gastouders. Wij hebben dit vorig jaar al aan de kaak gesteld bij GGD, een zaak gewonnen via de geschillencommissie. Ik ben vol verbazing dat dit kan.
    Als ouder ben je verplicht je administratie via een dergelijk bureau te laten lopen. Nergens kan je zien en of raadplegen als ouder of een organisatie financieel gezond is. Denk dat dit een punt is dat door de branche / overheid opgelost moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij ViaViela ben je helemaal niet duurder uit. ViaViela garandeert juist dezelfde tarieven en kosten zodat de vraagouders niet extra gedupeerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt niks van dat z het zelfde tarief hanteren ik pas bij twee gezinnen op.
      1 met 2 kinderen die gaan nu inplaats van 90 euro 120 euro in de maand betalen.
      Het anderen gezin gaat voor 3 kinderen inplaats van 105 euro nu 160 euro betalen is toch wel een erg groot verschil.
      En teken voor een jaar mag niet eens want gastouderbureaus zijn niet de werkgevers van gastouders dit vermelden ze overal heel duidelijk.
      Zij mogen niet eens een opzeg termijn hanteren dit mag alleen de vraagouder met de gastouder bespreken en geen gastouderbureaus doen zij dit wel dan zijn zij gewoon de werkgever en moeten zij gewoon loonheffing/vakantie etc. betalen voor de vraagouder.
      Dus wat hier allemaal gebeurt is gewoon onzin

      Verwijderen
    2. Zoals ik de informatie lees behouden bestaande c.q. gedupeeerde klanten van Flexmoeders/Mr Nosey dezelfde tarieven zoals ze nu hebben ook bij ViaViela, in ieder geval voor 1 jaar. Op dit moment hoef je dus niet naar de tarieven van ViaViela zelf te kijken.
      En waarom zou een gastouderbureau geen opzegtermijn mogen hanteren? Het is toch gewoon een bedrijf waar je een contract mee aangaat.

      Verwijderen
  12. Het is erg goed van ´flexmoeders´om een alternatief te regelen. Maar om vraag/gast-ouders te dwingen? Want zo komt het bij mij over! De rest is slecht en alleen wij zijn goed.

    Het gaat toch niet om de goedkoopste? Het gaat om je kind! Het belangrijkste bezit toch???

    Ik stap over.. Heb al een goede gevonden.. De naam zal ik maar niet zeggen, anders wordt er gelijk gedacht aan een verkapte wervingsactie..

    Ouders en vraag ouders moeten doen wat ze zelf willen! En niet opgedwongen worden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een tevreden gastouder31 juli 2012 om 15:25

    Beste Via Viela,

    Ook ik vind het goed dat er naar een alternatief is gezocht.

    Net als anoniem van 31 juli vind ik ook dat het om je kind gaat, ons belangrijkste bezit.

    Ook ik stap over en heb een goede gevonden. Wervingsactie of niet, ik durf hem wel te noemen: Gastouderbureau Het Oppaspunt.

    Een tevreden gastouder

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Overstappen is best lastig.
    Ik heb even gezocht en het eerste dat ik doe is de inspectierapporten van de GGD opzoeken.
    Als die niet vindbaar zijn via de site van het bureau haak ik sowieso af.

    Vervolgens wil ik op de eerste bladzijden van het inspectierapoprt geen afwijkingen terugzien t.o.v. de norm. Het kan best zijn dat het ook na afwijkingen goedkomt, maar als een bureau het moeilijk heeft met basale dingen als contractadministratie, dan haak ik af.
    Iets als roodkapje valt dan in onze regio door de mand. Via viela blijft dan in ieder geval overeind in mijn regio Hollands Midden.

    Via viela lijkt duurder 85 ipv 75 p maand. het eerste jaar hebben we daar geen last van ivm de korting van 2 maanden. daarna komt de basisschool alweer snel in beeld, dus misschien valt het mee.

    Flexmoeders had de zaakjes dramatisch slecht op orde. Dat leverde direct schade op, bv vertraging met inschrijving gastouder in LRK. Als Via viela dat iets beter doet, betaal ik daar graag een 10-tje per maand voor.
    Als dat betekent dat het dossier in 1 keer doorgeschoven kan worden van zowel onze gastouder als onszelf, klinkt dat best aantrekkelijk. Hoe erg kan het zijn?
    Via viela moet echter wel rekening houden met enige scepsis als we binnenkomen als een van de overstappers vanuit flexmoeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zelf ben ik als vraagouder opzoek gegaan naar alternatieven in mijn woonomgeving. Een groot bureau geeft geen garanties voor financiele zekerheid, geen enkel bedrijf kan dat overigens, alles heeft te maken met integriteit, dat zou in de kinderopvang boven alles moeten staan het gaat om de zorg van onze kinderen. Kijk voor alternatieven eens rond, Sammy kids, Be kind en mijngastouderopvang, zijn persoonlijk en verstaan hun vak.

    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zijn er al gastouders uitbetaald via viaviela. Mijn vraagouders hebben vorige week maandag gelijk betaalt en ik heb de doorbetaling nog niet binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook nog niets gehad per 21-08-12. U inmiddels al wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn vraagouders hebben 08-08-2012 de kov-toeslag overgemaakt op de speciale rekening van viaviela en ik heb tot op heden nog niets op mijn rekening ontvangen!
    Ze zijn ook telefonisch niet bereikbaar op dit moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik kan mijn niet meer op mijn pagina in loggen want ik wil de uren registratie uitprinten wat moet ik nu doen want deze heb ik straks nosig voor de belasting dienst

    BeantwoordenVerwijderen