maandag 26 september 2011

Foute e-mailing zorgt voor overvolle mailbox

'Check je gegevens', die mail ontvingen onze klanten dit weekend soms wel 800 keer van ons. We kwamen er achter nadat een van onze klanten via Twitter bij ons aan de bel trok (waarvoor dank!) en hebben inmiddels alle e-mailings stopgezet. Wat is er gebeurd?

Scriptfout
Met regelmaat sturen we jullie een automatische melding dat je je gegevens moet controleren zodat de gegevens in onze database altijd actueel zijn. Een tijdje geleden zijn we naar een nieuwe serveromgeving gegaan. Wellicht dat een fout in het script in combinatie met deze overgang naar de nieuwe serveromgeving ertoe heeft geleid dat deze automatische e-mailing nu mis ging. Want de mail werd niet een-voor-een naar jullie toegestuurd, maar eerst naar klant 1, vervolgens naar klant 2 én klant 1, en zo verder. Zo kon het gebeuren dat je misschien wel honderden mails van ons ontving. We zijn echter nu nog aan het onderzoeken wat er precies fout ging.

Wel getreurd, maar niet gehacked
We betreuren de situatie heel erg omdat het nou eenmaal erg vervelend is om zóveel e-mail in je inbox te ontvangen. Maar het is wel belangrijk om te weten dat we niet zijn gehacked, dat het niet om een virus gaat en dat we je ook niet wilden spammen. We bieden onze excuses aan voor het ongemak en hopen dat je in het vervolg weer op een prettige manier van onze dienstverlening gebruik kunt maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten